Pagina's

zondag 15 mei 2022

Nellie's Uitdaging voor Mei 2022

 Hallo allemaal,

Nellie gaf ons het design team deze maand de opdracht om een pagina te maken voor de Bullet Journal.

Nu om heel eerlijk te zijn ik ben niet zo'n Bullet Journal fan want ik heb de tijd niet om zelf mijn agenda te maken en dan ook nog eens in te vullen met alle afspraken. Ik gebruik nog steeds een gekochte ouderwetse papieren agenda.

Maar, ... ik was daar zo over aan het nadenken en dacht bij mezelf maar je kan met dat boekje ook een ART Journal maken. Dat lijkt me wel heel erg leuk.

Vaak kom ik ergens en dan vragen ze me wat doe jij voor werk? Leg dat dan maar eens uit aan iemand die er zich totaal niets bij kan voorstellen. Dus ga ik mijn boekje overal mee naartoe nemen dan kan ik het laten zien.

Ik heb inmiddels al 4 pagina's klaar. De eerste toon ik hier vandaag door een stap-voor-stap FOTO Tutorial. De tweede pagina heb ik gefilmd, de film komt online heel binnenkort en de derde pagina komt hier en op mijn FB pagina en op mijn instagram pagina.

Het is de bedoeling om in de toekomst regelmatig een pagina te filmen zodat jullie ook leuk aan de slag kunnen gaan en er komen ook pagina's op al mijn social media.

Heel veel kijk plezier, groetjes,

Veerle


Dit is het boekje en de basis mallen set. Deze kunnen jullie tijdelijk in promotie pakket aanschaffen. Met de basis mallen set kun je zoveel pagina's maken als je zelf wil je stanst elke pagina zelf uit. Je zal dus nooit zonder pagina's vallen omdat ze niet meer verkocht worden je maakt ze zelf. Klik op de link om het promo pakket meteen in je winkelwagen te leggen: Nellies Choice PROMO Bullet Journal Boekje + Basis Mallen set NBJ001/NBJD001 - veerlescreatievehoekje.be


En dan nu aan de slag. Onder elke foto de uitleg.


Snijd de pagina basis mal uit zwart karton, dat kan glad karton zijn of linnen, het maakt niet zoveel uit als het maar stevig genoeg is. Met de volgende mal snijd je de opleg pagina uit, kies hiervoor kraft karton dat niet te donker is.

Ik heb met diezelfde opleg mal nog een stuk wit uitgesneden. Je ziet dat het niet even breed is als de mal zelf, het was een stuk rest karton ik heb ook geen volledig opleg vel nodig. Alleen de hoogte moet wel correct zijn.

een rand naar keuze. Ik heb op de foto de uiterst linkse mal gebruikt.



Geef zowel de smalle witte opleg kaart als de kraft opleg kaart hiermee een randje. Leg de mal heel dicht naar de rand zodat je van het kraft vel niet te veel verliest want je gaat hier op werken.





Snijd daarmee een rest stuk wit karton en gebruik het bovenste stuk zoals op foto 2 hier te zien is.


Gebruik het zelfgemaakte wolkjes masker en VersaMagic Cloud White om over de hele pagina wolken te maken.
Nadien kleur je de bovenste randjes van elke wolken sliert met een lichtblauw potlood.

Als je een wolkjes stencil hebt kun je die ook gebruiken.


Studio Light Mask SL-SS-MASK120


Snijd labels uit kraft karton met de mallen set NBJD003



Neem de mal + stempel set HDCS025 Birds on a wire


Stempel op wit karton en snijd uit met de bijhorende snijmal. Daar waar het schaartje ligt heb ik doorgeknipt. Ik ga maar een stuk gebruiken.


Kleur in met een medium naar uw keuze, ik heb deze keer potloden gebruikt. Derwent Lightfast.


Snijd er nog 2 uit met de mal maar NIET bestempelen. Knip door op exact dezelfde plaats.


Kleef alle laagjes op elkaar.


Neem je zwarte basis pagina erbij en kleef het witte stuk erop. Kleef zo ver mogelijk naar de rand aan de rechtse zijde.


Kleef daarna het kraft vel erop en laat aan de rechter zijde een mooi wit randje.



Alle labeltjes die we daarstraks hebben uitgesneden geef je eerst een witte rand met de VersaMagic Cloud White daarna voeg je een beetje blauw toe met je blauwe potlood.

Het tekstje op het grote label is van CreaLies en is op het label gezet met wit detail embossing poeder.




Stempel de cirkels hier en daar op alle labeltjes.


Schik alle onderdelen op je pagina neem er een foto van zodat je nog weet hoe je het wil hebben en kleef alles vast.


En dan is je Art Journal pagina helemaal klaar.

Bedankt voor het kijken, hopelijk vond je het leuk. Laat zeker een berichtje achter dat vind ik altijd heel leuk.

Graag tot de volgende keer, groetjes, Veerle

























 










2 opmerkingen:

  1. een super gave tutorial Veerle en een hele mooie pagina

    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te zien dat je 'over' bent naar een Art Journal! Ik heb er al heel wat gevuld en werk op het moment in zo'n 10 verschillenden. Het zijn heerlijke naslagwerken/inspiratiebronnen! Zo kom ik vaak een techniek of materiaal tegen dat ik lang niet heb gebruikt en ga daar dan weer mee aan de slag... Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje. Veel knutselplezier gewenst. Hartelijke groetjes, Veerle