Pagina's

woensdag 21 augustus 2019

1 Stempel - verschillende opties + Glacier Paste test

Goedemorgen allemaal,

Vandaag een mini tutorial met 1 Studio Light stempel in verschillende opties en al een eerste bevinding over de Nuvo Glacier Paste. Veel kijk plezier.

We gaan vandaag aan de slag met deze stempel:

CLINGSL04 Studio Light Cling Stempel Essentials Chrism. nr 04 CLINGSL04 je kan steeds op de afbeelding klikken om naar de webwinkel te gaan.


 Leg je kaart in de stempelhulp en stempel daarop de achtergrond stempel van Studio Light.

STAMPSA401 Studio Light Clear Stempel Background Snowy Afternoon nr 401 STAMPSA401 Stempel met een lichte inkt bv VersaMagic GD-77 Aspen Mist
GD-000-077 VersaMagic Dew Drop Aspen Mist GD-000-077


Eneventjes heel kort drogen met de heat tool omdat de VersaMagic een nogal natte inkt is.
Daarna over je kaart gaan met een anti statisch doekje.


Leg dan de kerstroos stempel in de stempelhulp, beïnkt met VersaMark en druk af.
Bestrooi met VP411 Winter Bessen en verhit met de heat tool.

VP411A VP411 Winter Bessen 20ml



Stempel een tekst naar keuze.


Met VersaMagic GD-012 Red Magic heb ik nog een rode kader aangebracht rondom de kaart.
Kleef op een zwarte kaart en daarna op een rode basis kaart. Klaar.


OPTIE 2


1) Stempel dezelfde achtergrond stempel met dezelfde inkt.
2) Stempel dan de kerstroos met VersaFine Blue Belle.
3) Stempel de tekst (naar keuze) ook in Blue Belle.
4) Breng een rand aan rondom de hele kaart met Aspen Mist.
5) Kleef op zwart.
6) Kleef op een witte basis kaart.

OPTIE 3

Hiervoor ben ik gaan spelen met de Nuvo Glacier Paste. Ik heb de Golden Era gebruikt.
En ik moet zeggen, ik aarzelde maar ben nu helemaal overstag gegaan.

Het verschil met de Glimmer Paste ? De Glimmer Paste heeft veel meer glitter dat is echt een glitter pasta. De Glacier Paste is glanzend zoals parelmoer maar dan op een iets ruwere manier. De Glacier Paste is romiger, je kan hem ook gemakkelijk aanbrengen met een dauber of borsteltje. 

1900N Nuvo Glacier Paste - Golden Era   1900N 

Ik heb de Dutch Doobadoo stencil Floral waves gebruikt.

470.715.125 Dutch Doobadoo Dutch Mask Art Floral Waves 470.715.125
En de glacier paste erop gesmeerd met de Nuvo siliconen spatel. Werkt super goed en gemakkelijk. Veel gemakkelijker dan een plastic of ijzeren palet mes.

977N Nuvo Media Spatels 977N
Ik heb het vervolgens aan de lucht laten drogen. Omdat je met de siliconen spatels zo'n mooi dun laagje kan leggen droogt het vrij snel.


Ondertussen heb ik de kerstroos gestempeld met VersaFine Tulip Red.


En uitgeknipt.
Ik heb daarna de uitgeknipte kerstroos op zwart karton gelegd omgetekend met potlood en ook deze uitgeknipt. De potlood lijnen weggommen. De twee op elkaar kleven. Met een snijmal van CraftEmotions heb ik het woordje winter uitgestanst en 2 laagjes van het Winter Bessen embossing poeder gegeven. De kaart met de Glacier Paste gekleefd op rood en daarna alles op een dubbele gouden kaart. De kerstroos opgekleefd met foam tape van 2mm dik en daarna nog het woordje winter. 

115633/0203 CraftEmotions Snijmal - Tekst Winter 2x  115633/0203

Ik wist niet welke foto van de 2 de beste was dus heb ik ze hier maar allebei gezet.



En hier nog een close up van de fijne glacier paste en het winter stansje.


Ik ga absoluut zeker nog meer aan de slag gaan met de Glacier Paste. Houd FB en het Blog dus goed in het oog om daarvan de resultaten te zien.
Als jullie ermee aan de slag gaan, veel knutselplezier.
Graag tot de volgende, groetjes




2 opmerkingen:

Bedankt voor je bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje. Veel knutselplezier gewenst. Hartelijke groetjes, Veerle