Pagina's

woensdag 7 augustus 2019

Alcohol inkt deel 2 - nog ideetjes

Hallo,

Hier zijn nog ideetjes in navolging van de workshop alcohol inkt deel 2.

Dames van de workshop, de eerste kaart is gemaakt van het allereerste paneel/techniek die jullie gedaan hebben.


Ik heb het alcohol paneel op een zwarte basis kaart gekleefd.
Vervolgens heb ik alle bloemen uit wit linnen karton gestanst met de Sizzix snijmal 664164 Wildflower Stems.  En ik heb ze opgekleefd. Eén bloem heb ik de steel afgeknipt en de bloem in de rechter beneden hoek gekleefd.
664164 Sizzix Thinlits Snijmallen Set - 5pcs. Wildflower Stems (#2) 664164

Hier en daar nog stipjes gezet met de Nuvo Jewel Drops 642N Orange Marmelade

642N Nuvo Jewel Drops - Orange Marmelade 642N
Tekstje toevoegen en klaar.


Voor de tweede heb ik gewerkt op het Silver Sparkle karton van Ranger TAC65500 
Daar heb ik Pearl alcohol inkten op aangebracht.
Met rechthoek snijmallen heb ik een witte kader gemaakt. 
Het alcohol paneel heb ik eens het droog was tussen een embossing folder gestoken en door het stansapparaat gedraaid.
Voor ik de kader op het paneel gekleefd heb heb ik nog de hoekjes uitgestanst. Daarvoor heb ik van Crealies een decorette mal gebruikt. Kleef de hoekjes op je kaart en snijd dan het teveel eraf met een schaar. Kleef dan de kader erop.
Kleef dit geheel op een rechthoek die groter is en dan alles op een basis kaart.
Voor de bloemen en takjes heb ik gebruikt Nellie's Choice Shape Dies Blad 4 - SD164 

SD164 Nellie's Choice Shape Die - Blad 4 - SD164


SD162 Nellie's Choice Shape Die - Bloem 5 - SD162

Alles uit wit karton en gekleurd met VersaMagic inkt. Daarna nog Nuvo Jewel drops in de hartjes van de bloemen.

Ik hoop dat jullie hier weer extra inspiratie uithalen. Veel plezier en succes.
Hartelijke groet,
Veerle



4 opmerkingen:

  1. Hallo Veerle,
    Welke kleuren alcohol inkt heb je gebruikt voor de beide kaarten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de groene: Meadow + Lettuce + Stream + Mixative Pearl en daarna nog een beetje bewerkt met Mixative Copper.
    De tweede kaart: Pearl Alchemy + Pearl Celestial + Pearl Enchanted + Pearl + Pearl Sublime + Pearl Villanous

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These are beautiful cards Veerle, I love your inky backgrounds. I also love the dies you have used as well. So beautiful. Big hugs my sweet friend, Brenda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje. Veel knutselplezier gewenst. Hartelijke groetjes, Veerle