Pagina's

zaterdag 10 augustus 2019

Nog 2 om het af te leren ?

Hallootjes allemaal,

Ik had nog 1 groen paneel liggen van de workshops en daar heb ik natuurlijk ook nog een kaartje mee gemaakt. De laatste groep workshoppers heeft het al gezien omdat ik het diezelfde ochtend nog even snel gemaakt had. En ik heb een variatie op het alcohol inkt kaartje met de roos. Veel kijk plezier.


Werkwijze:
* Je maakt je paneel zoals in de workshop. (het eerste dat we gedaan hebben)
* Je neemt een achtergrond mal naar keuze. Ik heb hier gebruikt: Nellie's Choice Hobby Solution Snijmal Achtergrond Swirls HSFD018 (klik op de naam om naar de webwinkel te gaan) 
* Snijd deze mal uit wit karton, ik heb hier wit linnen karton gebruikt van CraftEmotions.
TIP: Kleef aan de achterzijde van je karton EasyConnect zo wordt je uitsnede een sticker en is het gemakkelijker om het op te kleven.
* Kleef je uitgesneden mal die nu een sticker is op je kaart. 
TIP: de mal is eigenlijk langer dan mijn kaart maar omdat ik graag 4 kaarten uit 1 vel haal is mijn kaart slechts 14,5 cm lang en geen 15 zoals de mal. Onderaan heb je dus geen wit kadertje. Dat lossen we op door een strook wit karton onderaan te kleven en daarop ons tekstje te stempelen.
* Kleef je alcohol inkt paneel waar je witte swirl achtergrond op kleeft op een zwarte basis kaart van 22x16,5cm dubbelgevouwen.
* Snijd een witte strook ik heb daarvoor de stitched mallen gebruikt van My Favorite Things MFT-599 Basic Stitched Edges en ik heb uit deze set de mal met de schuine hoek gebruikt.
TIP: Niet vergeten, stempel eerst je tekstje dat werkt gemakkelijker en dan weet je beter hoe breed je kan gaan met je strook.
* Kleef de tekst strook op je kaart.
* Werk af naar keuze bv met een grote bloem. Ik heb hier één van de schattige uiltjes gebruikt uit de My Favorite Things set Tweet Wishes CS-195 en ik heb de bijbehorende mallenset gebruikt om het uiltje mooi uit te snijden My Favorite Things Tweet Wishes Mallen MFT-1093 
* Kleur het uiltje in naar eigen smaak en met inkleur media naar eigen keuze.
* Kleef het uiltje op met foam tape zodat het wat hoger zit.




De tweede kaart is een variatie op het kaartje van de workshop. In de workshop hebben jullie op het Silver Sparkle karton gewerkt en daar had ik deze mal mee gebruikt.

Nu heb ik op Gloss karton gewerkt en met de kleuren Pitch Black en Slate. Aanbrengen op je tool en een klein beetje blending solution. Ga vervolgens te werk zoals bij je eerste groene paneel.

* Snijd je kaartje op maat van de kader van je mal, iets kleiner. 
* Snijd de mal uit wit karton en voor het gemak kun je er weer EasyConnect achter kleven zodat je mal een sticker wordt.
* Kleef de uitsnede op je kaartje.
* Neem een A4 vel wit glad karton en snijd de 21cm zijde door op 10,5 en laat de lange lengte in zijn geheel. Vouw dubbel.
* Leg je kaart in je stempelhulp. Leg je roos paneeltje erop, leg dan je tekst. Neem het roos paneel terug weg en stempel je tekst in zwart.
* Kleef dan je roos paneel op je kaart met foam van 2mm dikte.

Dat zijn ze alweer. Ik hoop dat jullie ze leuk vinden en er ook mee aan de slag gaan.
Alvast veel succes en veel plezier.

Hartelijke groet,

Veerle


4 opmerkingen:

  1. Gorgeous cards Veerle..I love the inky background and such fun to do..

    Luv CHRISSYxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Veerle, wat een mooie kaartjes laat je zien! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaarten gemaakt met de achtergronden.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje. Veel knutselplezier gewenst. Hartelijke groetjes, Veerle