Pagina's

dinsdag 24 maart 2020

ArtSpecially Actie 6 met Foto Tutorial

Hallootjes Dames,

Hopelijk alles oké met jullie allen ?
Gisteren was er geen blogpost want ik moest écht mijn werkplaats eerst opruimen. Na al mijn gespeel met het schimmer poeder was er een bom ontploft. Ik heb nog even getwijfeld of ik het jullie wel zou tonen maar hier zijn toch de foto's.



Eerst even de actie vermelden.
In deze blogpost heb ik ook stempeltjes gebruikt van CreaLies die zijn in hele grote promotie aan -40%

Klik op de foto om naar de webwinkel te gaan de 40% wordt automatisch afgetrokken op het einde van je bestelling. NIET op de tektsen.




Vorige week was ik op een avond aan het surfen op het internet op zoek naar een welbepaalde grondstof. En heel raar ik stuitte op een hele leuke techniek, raar omdat kaartjes maken totaal niets te maken heeft met de grondstof die ik aan het zoeken was.

Heel eerlijk, ik had er zelf totaal niet aan gedacht aan deze techniek en ik kende hem ook niet maar direct al had ik iets van "oh super leuk dat moet ik absoluut delen". Dus hier volgt een foto tutorial. Helemaal op het einde pas onthul ik de truc. Kwestie van de spanning erin te houden hé.

Nog even dit, we gaan met OXIDE inkt werken en je kan alle kleuren combineren naar eigen smaak.


Breng je lichtste kleur oxide inkt aan op je glasmat of ander werk oppervlak. Spray er water bij.


Swoosh je kaart erdoor om de inkt over te brengen.



Heel goed drogen met de heat tool.


Vervolgens doe je hetzelfde met je midden kleur.
En weer heel goed drogen met de heat tool. Drogen na elke laag is SUPER belangrijk!!


Tot slot doe je hetzelfde met je donkerste kleur. WEER goed drogen.



Als je alle 3 de lagen hebt gedaan en telkens heel goed gedroogd hebt is dit je resultaat.


Nu gaan we stempelen. Ook dit doen we met Oxide inkt in een kleur naar keuze.
Je kan alle stempels gebruiken maar het effect is het beste als je silhouette stempels gebruikt. Maar ik heb verder door ook een voorbeeld met een gewone stempel.


Ik heb stempeltjes gebruikt van CreaLies.


Ook na het stempelen WEER goed drogen met de heat tool. Héél belangrijk.


Hierboven zie je het resultaat van je paneel dat nu helemaal klaar is.
En dan is het NU tijd voor de magic.....


Neem een vochtig baby doekje en wrijf je paneel, ja schoon zeg maar. Helemaal rechts zie je hoe het er dan uitziet en het grootste stuk links is nog niet gedaan.


En weer goed drogen met de heat tool.
De kleuren worden heel nu heel erg levendig.


Je ziet hoe helder en levendig de kleuren nu zijn. Het lijkt alsof de mist is weggetrokken.
En nu wat afgewerkte kaarten.


Tekst met VP411 Winter Bessen op Vellum gezet. Rond het paneel gedraaid en dan op een basis kaart gekleefd.



De kleuren die ik hier gebruikt heb zijn: Mustard Seed + Worn Lipstick + Faded Jeans en gestempeld met Blueprint Sketch (de cirkels) en met Black Soot (de bloemen) De tekst van Marianne Design is nadien gestempeld met Archival Jet Black.
De bloemen zijn van een set van Hero Arts 


Ik kan niet meer zeggen welke kleuren ik hier gebruikt heb dit was heel laat s'avonds mijn proefneming. Ik weet nog wel dat er Wilted Violet bij zit en dat ik ook daar mee gestempeld heb. Hier dus een stempel gebruikt die geen silhouette is.

En dan nu de onthulling van de truc.....
je gebruikt FOTO papier. 
Ik vermoed dat elk merk foto papier werkt, zelf heb ik foto papier gebruikt van 123inkt. Wat NIET werkt ik heb het getest is het Gloss karton van Ranger dat je voor alcohol inkt gebruikt.

Ik hoop dat jullie dit ook eens gaan uitproberen. Laat je hieronder een berichtje achter wat je ervan denkt? Heel leuk.

Dat was het voor vandaag.
Tot één van de dagen.

Hou het veilig, blijf gezond, hartelijke groetjes,
Veerle







2 opmerkingen:

  1. Beautiful background Veerle, and I think that is my problem, I do not dry well enough, love the end result on your card.

    luv CHRISSYxx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje. Veel knutselplezier gewenst. Hartelijke groetjes, Veerle