Pagina's

woensdag 25 maart 2020

Inspiratie 4 Alloy's - Alloy's en nog eens Alloy's

Hallootjes Dames,

Ik hoop dat jullie allemaal nog gezond en wel zijn en ook jullie familie ?!
Gisteren en vandaag heb ik het best wel druk gehad met online bestellingen, het lijkt wel alsof iedereen ineens het idee had om de webwinkel te bezoeken. Aan al deze mensen een welgemeende DANK U WEL !! dat waardeer ik enorm want dat helpt mij.

Daarom heb ik wel niet de kaartjes kunnen maken die ik wilde. Ik ben pas om 16uur kunnen starten en dan heb ik eerst de kleurenkaart van de Alloy's gemaakt. Ik ga jullie ook wat meer uitleg geven over de Alloy's ben je daar niet in geïnteresseerd dan kun je meteen naar beneden scrollen want ik heb na de kleurenkaart nog snel 2 kaarten afgewerkt ook.

De eerste kolom is steeds op Yupo papier en dat is de Alloy puur gebruikt. Voor alle duidelijkheid het is niet de bedoeling om puur te gebruiken, je gebruikt het in combinatie met gewone alcohol inkt. Uiteraard als je er zo weg van bent en het is het effect dat jij zoekt kun je dat wel natuurlijk.

Om jullie niet in verwarring te brengen heb ik daarna elke kleur Alloy gebruikt op een ondergrond van Rosewood. Natuurlijk zijn er Alloy kleuren die veel minder goed tot hun recht komen op de Rosewood. Maar het geeft jullie een idee.






Hieronder nog eens de Alloy kleuren in hun pure vorm.






Uitleg over de Alloy's

Alloy's zijn een intense metallic alcohol inkt. Ze zijn heel verschillende van de Mixatives. Mixatives zijn ontworpen om gemixed te worden met alcohol inkt. Alloy's zijn totaal anders, ze zijn een springend metaal, ontworpen om los te breken. Ze geven je een heel andere look, ze zijn een totaal ander metallic.

Mixatives zijn gemaakt van een pasta waardoor het een metalen stolsel is dat bij elkaar wordt gehouden, terwijl de Alloy's gewoon een metallic pigment zijn die rond zweven. Een totaal andere formule voor een totaal andere look.

Beide zijn ontworpen om altijd te gebruiken MET alcohol inkt of blending solution. Je MOET op zijn minst één van de twee ermee combineren. Waarom? Omdat ze een hars bevatten dat de twee aan elkaar gaat binden. Gebruik je bv alleen maar isopropanol dan heb je geen bindmiddel en zal de alloy metallic eens droog er terug afgewreven kunnen worden met je vingers. Dus gewone alcohol welke soort dan ook heeft geen bindmiddel om de Alloy aan je papier te hechten.

Schud de Alloy's ALTIJD zeer goed voor gebruik. Ze zijn heel intens van kleur een beetje gaat al heel ver mee. Wanneer je de Alloy op zijn substraat doet is er geen terugkeer meer. Bij nemen kan, wegnemen NIET !! 

En dan heb ik nu nog 2 inspiratie kaartjes voor jullie.


Op dit kaartje dat op Yupo is heb ik Rosewood en Glacier gebruikt en Alloy Sterling.
(sorry voor het scheef kleven van mijn center paneel. Haast en spoed is NOOIT goed, maar ja, ik moest me wel haasten)


Op dit kaartje ook op Yupo heb ik dezelfde kleuren gebruikt en het script aan de rechter zijde is een achtergrond stempel van My Favorite Things BG-16 en gestempeld met Archival Watering Can.
Binnenkort meer info over dit kaartje.

Ik heb nog een ton alcohol inkt inspiratie in mijn hoofd zitten, de alcohol inkt panelen liggen klaar om te verwerken, nu nog de tijd vinden om de kaartjes af te maken. Maar er wordt aan gewerkt. 😉 

Ik heb nog een leuk idee in mijn hoofd er is alcohol inkt bij betrokken en Lavinia stempels. Komt er dus ook nog aan. Goh ik heb eigenlijk een chronisch tekort aan tijd, zelf nu in corona tijden. Van een luxe probleem gesproken nietwaar.

Ik hoop dat ik jullie hiermee heb kunnen verder helpen, door wat extra info te geven over de Alloy's + de kleurenkaarten. En ik hoop dat je de 2 inspiratie kaarten ook kan smaken.

Tot heel snel, hou het veilig en blijf vooral gezond.
Liefs,
Veerle


3 opmerkingen:

Bedankt voor je bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje. Veel knutselplezier gewenst. Hartelijke groetjes, Veerle