Pagina's

zaterdag 28 maart 2020

Inspratie 5 + Techniekje + Nieuwe Artikelen

Dag Dames,

Hier ben ik weer met een nieuwe inspiratie en een actie.
De dames die de workshop Alcohol inkt deel 2 hebben gevolgd herinneren zich wellicht nog dat we toen met folie aan de slag zijn gegaan om glans aan te brengen op sommige vochtige randen.

Je kan een soortgelijk effect bekomen met embossing poeder. Het is niet dezelfde look als de folie. Met embossing poeder heb je structuur en dat is ook weer heel leuk als variatie. Natuurlijk Yupo papier is plastic en dat gaat NIET samen met de heat tool en laat je nu net die nodig hebben om embossing poeder te smelten.

Ik zou ik niet zijn als ik dat toch zou doen natuurlijk. Ik had geen heavy stock meer in huis het alcohol papier waarop je wel kan heat embossen MITS heel voorzichtig te zijn. De dames die vorige november mee op 2-daagse zijn gegaan naar zee hebben daar een workshop gehad met heat embossing op dat papier.

Maar ik zit dus zonder en dus heb ik dan tegen beter weten in toch maar het gewone Yupo gebruikt. Met alle gevolgen vandien natuurlijk maar ik heb er toch kaartjes van gemaakt en ik ga ze jullie toch tonen. Op het einde heb ik deze techniek ook gedaan op Vellum en dat werkt uiteraard veel beter ALS je Vellum gebruikt die wat zwaarder is zeker geen 120grs die is te licht.

Hier zijn dan de afgewerkte kaartjes met onder de kaarten wat extra uitleg over hoe je het doet. En helemaal onderaan de actie van vandaag. Veel kijk plezier.


Deze was de eerste kaart en ondanks dat ik zo super voorzichtig ben geweest zie je heel goed dat mijn papier bovenaan gesmolten is.

Hoe je deze techniek ? Je brengt je alcohol inkt aan, ik heb hier de nieuwe kleur Glacier  gebruikt en je brengt ook enkele druppels Blending Solution aan. Dan ga je de inkt droog blazen met de Air Blower 
Let op dat je de inkt niet overal volledig droog blaast. Van zodra de inkt bijna droog is overal strooi je er embossing poeder op en je smelt het met de heat tool. Daar waar de inkt nog wat nat is blijft het embossing poeder kleven. Eens gesmolten geeft dat dan een heel mooi en apart uitzicht met structuur. 


Dit was de tweede poging en ook hier zijn de randen er gehavend uitgekomen. Bij deze kaart heb ik nog tekst gestempeld ik heb hiervoor de Script achtergrond stempel gebruikt van My Favorite Things BG-16 en deze gestempeld met Archival Watering Can 


Poging nummer 3 deze keer met de nieuwe kleur Moss en ook hier zie je heel goed aan de rechter zijde de schade. Ook hier heb ik met Watering Can de script stempel erbij gezet.


En deze is dan op het Vellum papier gedaan. Hier heb ik de nieuwe kleur Ember gebruikt. 

En dan nu de ACTIE !!!!

De snijmallen die ik op deze kaartjes heb gebruikt zijn van Altenew en zijn nu nieuw en BEPERKT op voorraad. Ik heb ze eerst uit wit karton gestanst en daar 2 lagen gouden embossing poeder op gezet. Daarna heb ik ze uitgestanst uit Eva Foam en de stans met het embossing poeder op erop gekleefd. Zo heeft de tekst een mooie dikte en heb je een goede dimensie.

De ACTIE = NU op beide mallen -15% korting.
Zet in de opmerkingen box bij je bestelling deze code: 15AL28MA
Door deze code wordt de 15% dan afgetrokken op je factuur.

Wees er snel bij, er zijn er maar een paar op voorraad.

ALT2854 Altenew Mega Love Snijmal ALT2854
ALT2249 Altenew You Are Loved Snijmal ALT2249

Ik hoop dat jullie deze inspiratie en techniek weer leuk vonden. Ik zou zeggen ga ermee aan de slag maar wel op Vellum OF op het juiste Alcohol inkt papier.

Tot blogs, daaag,
Veerle





1 opmerking:

Bedankt voor je bezoekje en voor het achterlaten van een berichtje. Veel knutselplezier gewenst. Hartelijke groetjes, Veerle